Nuorisotyö

Nuorisotyöntekijät tekevät arvokasta työtään kunnissa, seurakunnissa ja järjestöissä nuorten keskuudessa ja tarjoavat näin mahdollisuuden turvalliseen ja luottamukselliseen aikuiskontaktiin. Nuorisotyöntekijä osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia projekteja ja kehittää omaa työtään sekä työyhteisöään.

Hyvin moninainen työnkuva vaatii erilaisia taitoja toimia nuorten parissa. Työ on liikkuvaa, etsivää, ennaltaehkäisevää ja korjaavaa, nuoren rinnalla kulkien tapahtuvaa toimintaa. Nuorisotyö toimii myös osana koulun arkea ja välitunneilla. Nuorisotyöntekijät kohtaavat nuoria myös sosiaalisen median eri alustoilla keskustellen, auttaen ja tukien. Sinne suunnataan. missä nuoretkin ovat!

Nuorisoalan ammattilaisista iso osa on JHL:n jäseniä. Liittomme erityisenä huolen aiheena on osaavien ammattilaisten jaksaminen vaativassa työssään ja riittävien resurssien takaaminen talouden heikentyessä.

Lue lisää ja verkostoidu kollegoiden kanssa.