Kurssit jäsenille

JHL tarjoaa jäsenilleen monenlaista koulutusta sekä alueellisesti että valtakunnallisesti.

Järjestökursseilta maksetaan kurssiapuraha. Liitto maksaa opetuksen ja koulutusmateriaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut, matkakulut liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaan sekä majoituksen kurssilaisille, jotka tulevat kurssipaikkakunnan ulkopuolelta.

Arkipäivinä pidettäviltä kursseilta liitto maksaa verottoman kurssiapurahan palkattomuustodistusta vastaan. Apuraha koostuu kurssistipendistä ja kurssipäivärahasta. Vuonna 2020 apurahan laskennallinen päivähinta on 78,026 euroa/päivä. Esimerkiksi viisipäiväisen kurssin kurssiapuraha on 390,13 euroa.

Ammatillisten opintopäivien ja kurssien osallistumismaksua suositellaan haettavaksi työnantajalta.
Jos työnantaja kieltäytyy, voit etukäteen anoa osallistumismaksua yhdistykseltäsi.
JHL:n opiskelijajäseniä pyydetään ottamaan yhteyttä joko omaan yhdistykseen tai JHL:n valtakunnalliseen opiskelijayhdistykseen, joilta voi kysyä tukea osallistumismaksuun.

Myös työttömät työnhakijat ovat tervetulleita opintopäiville. Kysy omalta yhdistykseltä tukea osallistumismaksuun.

Jäsenten ajankohtaispäivistä liitto maksaa opetuksen ja materiaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut, matkakulut liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaan sekä majoituksen kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tulevalle kurssilaiselle. Päiviltä ei makseta päivärahoja eikä ansionmenetyksen korvauksia. Ajankohtaispäivät järjestetään pääsääntöisesti viikonloppuisin.

Koulutukseen ilmoittautuminen

JHL:n kursseille ilmoittaudutaan Oma JHL  -palvelun kautta.