Liiton jäsenedut

JHL:ään liittymiseen on hyvä syy

Liiton neuvottelemat työ- ja virkaehtosopimukset ovat etuja sinänsä. Niillä sovitaan, mitä työstä kuuluu maksaa, millaiset ovat työajat ja miten vuosiloma- ja sairauslomaoikeudet määräytyvät.

Myös työsuhdeturvasta sovitaan liiton neuvottelemalla työ- ja virkaehtosopimuksella. JHL solmii työ- ja virkaehtosopimuksia julkisilla aloilla ja yksityisillä hyvinvointialoilla.

Jos työskentelet aloillamme tai opiskelet niille, sinun kannattaa liittyä JHL:ään.

Jäsenenä saat käyttöösi kaikki jäsenpalvelumme ja jäsenedut.

Tutustu niihin tarkemmin tällä sivulla.

Luottamusmies ja JHL auttaa

Edunvalvonta-asioissa jäsentä lähinnä on työpaikan oma luottamusmies  tai pääluottamusmies varahenkilöineen.
Luottamusmies on apuna työsuhteen ongelmatilanteissa. Hän valvoo virka- ja työehtosopimusten toteutumista työpaikalla, tulkitsee sopimusten sisältöä ja käy neuvotteluja työnantajan kanssa. Luottamusmies varmistaa, että työpaikalla noudatetaan työelämän pelisääntöjä.
Joskus asioita ei saada ratkaistua neuvottelemalla paikallisesti. Silloin sinulla JHL:n jäsenenä on mahdollisuus saada ilmainen oikeusapu ja lakimiehen palvelut.

Koulutus on iso etu

Koulutuksen avulla JHL:n jäsenet saavat tietoa, apua ja varmuutta erilaisiin työelämän tilanteisiin. JHL tarjoaa jäsenilleen paitsi edunvalvonta- ja järjestökoulutusta, myös ammatillista koulutusta opintopäivien ja erilaisten ammatillisten kurssien muodossa.

Vähennyskelpoinen jäsenmaksu

Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa. JHL:ssä jäsenmaksu on 1 % bruttopalkasta.

Vakuutettu jäsen

JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvassa. Kollektiivinen jäsenvakuutus sisältää matkustajavakuutuksen ja tapaturmavakuutuksen pysyvän haitan varalle. Liiton järjestötehtävissä ja tilaisuuksissa JHL:n jäsenet ovat vakuutettuna Liittoturvavakuutuksessa. Lisäksi jäsenvakutukseen kuuluvat ammatillinen vastuuvakuutus ja irtaimistovakuutus perhepäivähoitajille.
Jäsensivuilla on lisää tietoa vakuutuksesta.

Lomaetuja ja alennuksia

Lomapaikat
JHL:n jäsenillä on mahdollisuus lomailla edullisesti liiton omissa lomapaikoissa. Lomapaikkojen tiedot löytyvät jäsensivuilta. Kirjaudu JHL:n sivuille jäsenenä omalla jäsennumerollasi ja salasanallasi.
Alennukset
Hyviä alennuksia myös kylpylöistä, hotelleista ja laivamatkoista. Lue lisää jäsensivuilta.

Runsaasti muita alennuksia ja etuja

• alennukset Nesteen huoltoasemilla bensasta ja dieselistä
  • vaihtuvat kampanjaedut, jotka kannattaa tarkistaa säännöllisesti jäsensivuilta
  • laivamatkoja koskevat edut